Wrocław: Nadzór inwestorski wielobranżowy nad wykonaniem zadania - Hala Stulecia we Wrocławiu - Centrum Innowacyjności w Architekturze i Budownictwie.
Numer ogłoszenia: 365260 - 2010; data zamieszczenia: 10.11.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wrocławskie Przedsiębiorstwo Hala Ludowa Sp. z o.o. , ul. Wystawowa 1, 51-618 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3475191, 3475007, faks 071 3486851.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Nadzór inwestorski wielobranżowy nad wykonaniem zadania - Hala Stulecia we Wrocławiu - Centrum Innowacyjności w Architekturze i Budownictwie..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego wielobranżowego nad wykonaniem robót ogólnobudowlanych, polegających na przebudowie wnętrza budynku Hali Stulecia w celu realizacji zadania pn. Hala Stulecia we Wrocławiu - Centrum Innowacyjności w Architekturze i Budownictwie. Budynek położony na działce 6/1 AM 16, obręb Zalesie we Wrocławiu, o powierzchni 7,6790 ha, wpisany jest na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Podstawowe parametry obiektu: - powierzchnia użytkowa - 17.239,88 mkw, w tym: - powierzchnia piwnic - 3.054,71 mkw, - powierzchnia parteru - 11.555,50 mkw, - powierzchnia I-go piętra - 2.395,69 mkw, - powierzchnia II-go piętra - 233,98 mkw, - kubatura budynku - 178.226,22 metrów sześciennych, - wysokość budynku - 42 m, - wewnętrzna średnica kopuły - 65 m. 1.1.Zakres robót ogólnobudowlanych będących przedmiotem nadzoru inwestorskiego obejmuje: 1. roboty rozbiórkowe i demontażowe, 2. roboty ziemne, 3. fundamenty nowo projektowane, 4. izolacje fundamentów, 5. izolacje ścian, 6. konstrukcje, 7. roboty wykończeniowe, 8. stolarkę i ślusarkę, 9. rusztowania, 10. elementy dodatkowe - dźwigi, podnośniki, zbiorniki, trybuny teleskopowe, podłogę podnoszoną, 11. wyposażenie pomieszczeń sanitarnych, meble stałe, kurtyny, żaluzje, 12. wentylację mechaniczną: - wentylację, w wydzielonych pomieszczeniach z chłodzeniem, - pomiary, 13. instalacje sanitarne: - kanalizacja deszczowa, - instalacja wody, - instalacja kanalizacji sanitarnej, - odprowadzenie skroplin, - instalacja kanalizacji technologicznej, - instalacja c.o. , - instalacja c.t. do central, 14. instalacje elektryczne: - rozdzielnice i WLZ, - instalacja oświetlenia, gniazd wtykowych i siły, - pomiary, 15. instalacje niskoprądowe: - system alarmu pożaru SAP, - system oddymiania, - dźwiękowy system ostrzegawczy, - telewizja przemysłowa, - system kontroli dostępu, - system sygnalizacji włamania, - sieć komputerowa, - pomiary. 16. dokumentację powykonawczą - kolaudacyjną ( niezbędną do uzyskania pozwolenia na użytkowanie ), w tym: - wszelkie pomiary w tym geodezyjne, atesty, certyfikaty zgodności itp. 2.Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja projektowo-techniczna - opracowana przez Konsorcjum firm Chapman Taylor International Services Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Nowogrodzkiej 47A i WROTECH Przedsiębiorstwo Projektowo - Doradcze z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Kunickiego 15 zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego: ftp: halaludowa.wroc.pl; - w celu otrzymania loginu oraz hasła prosimy o kontakt z upoważnionymi przedstawicielami Zamawiającego wskazanymi do kontaktu. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia objętego niniejszym postępowaniem zawarty został w załączniku Nr 1 do SIWZ. 4. Nadzór inwestorski obejmuje okres realizacji całości robót budowlanych, czas trwania rękojmi i gwarancji na te roboty. 5. Szczegółowe warunki i zasady realizacji zamówienia zawarte są w projekcie umowy stanowiącym złącznik Nr 7 do SIWZ. Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 tekst jednolity), powyżej równowartości kwoty 14.000,00 euro a poniżej równowartości kwoty 193.000,00 euro.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.07.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 21.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia jeden tysięcy złotych). 2.W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wadium (w każdej z dopuszczalnych form) może być wniesione przez jednego, kilku lub wszystkich Wykonawców, pod warunkiem, iż łączna wysokość wniesionego wadium odpowiadać będzie wymaganej kwocie. W takim przypadku składając wadium należy wskazać w imieniu kogo i tytułem jakiego postępowania jest wnoszone. 3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego, Zamawiając będzie uważał za wniesione w terminie tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że środki zostały zaksięgowane na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4. Gwarancję i poręczenia należy wystawiać na: Wrocławskie Przedsiębiorstwo Hala Ludowa Sp. z o.o., ul Wystawowa 1, 51-618 Wrocław i zdeponować w Kasie ( czynnej w godzinach od 800 - do 1600. od poniedziałku do piątku ) - pok. Nr 77. 5. W przypadku przesyłania poręczenia lub gwarancji pocztą, oryginał gwarancji należy przesłać na adres: Kasa Wrocławskiego Przedsiębiorstwa Hala Ludowa Sp. z o.o., ul. Wystawowa 1, 51-618 Wrocław, pok. nr 77. 6. Z treści gwarancji, poręczenia winno wynikać nieodwołalne i bezwarunkowo, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego - zobowiązanie gwaranta, poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w przepisie art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp w ich literalnym brzmieniu. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z prowadzonego postępowania. Terminowe wniesienie wadium (w każdej z dopuszczonych form jego wniesienia) Zamawiający sprawdzi w ramach własnych czynności proceduralnych. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art.46 ust 4a ustawy Pzp (tj. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie). 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 10.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3)zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn lecących po stronie Wykonawcy. 12.Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli wniesiono odwołanie po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 13.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Brak wymagań w tym zakresie. Zamawiający nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił ten warunek, jeżeli udokumentuje doświadczenie w nadzorze inwestorskim wielobranżowym odpowiadającym rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. sprawował lub sprawuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy -w tym okresie, nadzór inwestorski nad budową, przebudową, rozbudową lub remontem obiektu użyteczności publicznej, o wartości robót budowlanych co najmniej 30 mln złotych brutto i kubaturze co najmniej 40.000 m3 i usługa ta została wykonana lub jest wykonywana należycie zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. - doświadczenie w nadzorze inwestorskim wielobranżowym odpowiadającym rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. sprawował lub sprawuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, nadzór inwestorski nad przebudową, rozbudową lub remontem obiektu zabytkowego za wynagrodzeniem minimum 300.000,00 złotych brutto z tytułu nadzoru inwestorskiego, i usługa ta została wykonana należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w dziale VIII niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. Wykonawca na żądanie zamawiającego i w zakresie przez niego wskazanym, zobowiązany jest wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy Pzp, a także spełnianie przez oferowane usługi, wymagań określonych przez zamawiającego oraz brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Pzp (art.26 ust. 2a i ust. 3 ustawy Pzp). Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (art.26 ust. 2b ustawy Pzp).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Brak wymagań w tym zakresie. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił ten warunek, jeżeli udokumentuje, iż dysponuje wskazanymi poniżej osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: a)Inspektorem nadzoru: - posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi oraz przynależącym do właściwej Izby Samorządu Zawodowego - posiadającym zaświadczenie konserwatorskie lub dokument tożsamy, potwierdzający odbycie co najmniej 2-letniej praktyki zawodowej na budowach przy zabytkach nieruchomych. b)Inspektorem lub Inspektorami nadzoru posiadającymi: - uprawnienia w specjalności instalacji sanitarnych do kierowania robotami w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz przynależącym(mi) do właściwej Izby Samorządu Zawodowego, c)Inspektorem lub Inspektorami nadzoru posiadającymi: - uprawnienia w specjalności instalacji elektrycznych, do kierowania robotami w zakresie telekomunikacji, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz przynależącym(mi) do właściwej Izby Samorządu Zawodowego. UWAGA: Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych (w tym przynależności do określonego samorządu zawodowego) na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.),rozumie przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394). Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w dziale VIII niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. Wykonawca na żądanie zamawiającego i w zakresie przez niego wskazanym, zobowiązany jest wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy Pzp, a także spełnianie przez oferowane usługi, wymagań określonych przez zamawiającego oraz brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Pzp (art.26 ust. 2a i ust. 3 ustawy Pzp). Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (art.26 ust. 2b ustawy Pzp).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił ten warunek, jeżeli udokumentuje, iż: 1) znajduje się w sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj. dysponuje środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości co najmniej 350.000,00 złotych. 2) posiada aktualną polisę ubezpieczeniową, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 złotych. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w dziale VIII niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. Wykonawca na żądanie zamawiającego i w zakresie przez niego wskazanym, zobowiązany jest wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy Pzp, a także spełnianie przez oferowane usługi, wymagań określonych przez zamawiającego oraz brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Pzp (art.26 ust. 2a i ust. 3 ustawy Pzp). Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (art.26 ust. 2b ustawy Pzp).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.halaludowa.wroc.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: WP HALA LUDOWA Sp. z o.o.
ul. Wystawowa 1 51-618 Wrocław
pokój Nr 65.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.11.2010 godzina 09:30, miejsce: WP HALA LUDOWA Sp. z o.o. ul. Wystawowa 1 51-618 Wrocław pokój Nr 65 (wejście od strony parkingu).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot niniejszego zamówienia jest objęty dofinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Działanie 6.4 - Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie